Één van de belangrijke aspecten van je social media post zijn de afbeeldingen die je gebruikt. Het is belangrijk dat deze van goede kwaliteit zijn, zo kom je proffesioneler over. Hiervoor kan je best op regelmatige basis een fotograaf laten komen. Doe je dit liever zelf? Dan kan je je plaatjes best nemen met een smartphone met goede camerakwaliteit of kan je ook je eigen camera aanschaffen.
Je zou er misschien niet bij nagedacht hebben maar het tijdstip waarop je je posts plaatst is belangrijk. Wanneer is nu het juiste moment? Dat is voor elk bedrijf anders. Het juiste moment vinden is een kwestie van testen. Je moet rekening houden met het leefritme van je doelgroep. Wanneer staan ze op? Hoe gaan ze naar het werk? … Op basis van die gegevens kan je het juiste tijdstip kiezen.
Zorg er ook zeker voor dat je op een consistente manier posts plaatst. Laat bijvoorbeeld bepaalde thema’s wekelijks of maandelijks terug komen. En zorg ervoor dat je per week of maand ongeveer evenveel post plaatst.
Met het gebruik van haghtags kan je eevoudig je bereik vergroten. Als je relevante haghtags toevoegt aan je social media berichten, bereik je niet enkel je volgers maar kunnen ook mensen met dezelfde interesses die je niet volgen je berichten ontdekken. En dat kan dan weer voor interactie zorgen.
Met interactie betrek je je volgers bij je bedrijf. Er zijn veel manieren om interactie te generen. Zo kan je een vraag stellen bij je post. Probeer deze wel laagdrempelig te houden zodat iedereen hier op kan reageren. Bijvoorbeeld: Wat zijn jouw weekendplannen?
Daarnaast kan je je volgers ook een dilemma voorleggen. Bijvoorbeeld: Welke kleur vindt jij het mooiste?
Ook kan je aan je volgers vragen om zinnen aan te vullen. Bijvoorbeeld: Mijn favoriete muziek is …
Zie dat je een combinatie van luchtige en informatieve content deelt op je social media. Als je volgers enkel informatieve content zoals nieuwe producten, realisaties, … te zien krijgen haken ze soms af. Post daarom ook geregeld wat luchtige content zoals behind the scenes, quotes, … Ook kan je inspelen op speciale dagen zoals moederdag, kerstmis, …
Met het gebruik van haghtags kan je eevoudig je bereik vergroten. Als je relevante haghtags toevoegt aan je social media berichten, bereik je niet enkel je volgers maar kunnen ook mensen met dezelfde interesses die je niet volgen je berichten ontdekken. En dat kan dan weer voor interactie zorgen.
Momenteel zijn er tal van social media platformen die je kan gebruiken. Daarom is het belangrijk dat je actief bent op verschillende platformen. Welk platform geschikt is voor jouw bedrijf hangt natuurlijk van je sector af. Is je bedrijf actief in de recreturingswereld? Gebruik van LinkedIn! Heb je een jonger doelpubliek? Probeer dan eens TikTok! Maar waar je nooit iets fout mee kan doen zijn Facebook en Instagram. Dit zijn de grootste platformen en zijn geschikt voor alle bedrijven.
Om een goed overzicht te bewaren in je social media posts kan je best een contentkalender opstellen. Door gebruik te maken van een contentkalender kan je alle voorgaande tips toepassen in een duidelijke planning, wat uiteindelijk ook de kwaliteit van je posts gaat verhogen.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |